اجرای بی نظیر دیالوگ ماندگار ترانه علیدوستی توسط روناک نون خ و جزئیات بیماری خانوم بازیگر+ویدیو!!

ویدیویی اجرای بی نظیر دیالوگ زیبای ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط صهبا شرافتی را مشاهده می کنید. صهبا شرافتی بازیگر نقش روناک در سریال نون خ می باشد او در این نقش بسیار خشن به نظر می رسد و نقش دختر خواهر نورالدین خانزاده را بازی می کند. و در این سریال چهره ای ماندگار و دوست داشتنی دارد.صهبا شرافتی بر عکس نقش خشنی که در این سریال دارد.ادمی مهربان و دوست داشتنی است

چکیده ای درباره زندگی روناک سریال نون خ 

صهبا شرافتی متولد سال 1377 در تهران می باشد. خانواده وی اهل سقز کردستان می باشند. او بازیگری حرفه ای را در فصل دوم سریال نون خ آغاز کرد. شرافتی به گفته برخی از منتقدان در تئاتر نیز نقش هایی داشته است اما شهرت اصلی وی با اجرای نقش در فصل سوم نون خ رقم خورد.

خانونم بازیگر تاکنون مجرد بود و خبری از ازدواج او در رسانه ها منتشر نشده است

زندگی شخصی ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی بازیگر محبوب و مشهور کشورمان متولد 22 دی 1362 در تهران است. او در دبیرستان در رشته تجربی تحصیل نموده و دارای دیپلم کامپیوتر است و به زبان انگلیسی نیز تسلط زیادی دارد.

خانم بازیگر، فرزند نادره حکیم الهی مجسمه‌ساز و حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان سابق فوتبال می باشد.

حمید علیدوستی متولد ٢١ اسفند ١٣٣4  در دوران جوانی در پست مهاجم برای تیم های تهران جوان، هما و تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده و در حال حاضر بازنشسته فوتبال است.

او بین سالهای 1365-1366 در لیگ های آلمان به بازی پرداخت اما در سال 1374، با تیم سایپا در مسابقات لیگ حاضر شد و آخرین سال دوران فوتبالش را طی کرد.

مستند فیلم سمفونی حمید درباره زندگی شخصی و حرفه ای حمید علیدوستی ساخته شده است.

ازدواج ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی تابستان 1390 در 26 سالگی با آقای علی منصور ازدواج کرده و یک دختر به نام حنا دارد. همسر ترانه علیدوستی تجربه بازیگری دارد و در فیلم سینمایی من به کارگردانی سهیل بیرقی نقش شخصیتی به نام مجتبی براتی را بر عهده داشت

فوت برادر ترانه علیدوستی در چهارشنبه سوری

ترانه علیدوستی دارای یک برادر به نام پویان بود که سال 1383 در مراسم جشن چهارشنبه سوری بخاطر انفجار مواد محترقه فوت کرده است. این ماجرا حوالی زمانی رخ داد که ترانه مشغول بازی در فیلم چهارشنبه‌سوری اصغر فرهادی بود.

درخشش ترانه علیدوستی در سینما

ترانه علیدوستی در اولین بازیش در فیلم “من ترانه 15 سال دارم” در نقش” ترانه پرنیان” توانست جایزه سیمرغ بلورین بیستمین جشنواره فجر، جایزهٔ نخل زرین از سومین جشنوارهٔ اجتماعی آبادان، جایزهٔ منتقدین و نویسندگان سینمای ایران و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن از پنجاه و پنجمین جشنوارهٔ فیلم لوکارنو (سوئیس) را کسب نماید

شغل دوم ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم است ، او در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه کتاب «رویای مادرم» تألیف آلیس مونرو، جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دوره برگزاری آن کسب کرد و چندین کتاب پرفروش و پر طرفدار دارد.

ترانه علیدوستی سه تا شش سالگی خود را به دلیل حضور پدرش در لیگ های آلمان، در  این کشور گذراند به همین خاطر زبان آلمانی آموخت و  یک دوره کلاس مقدماتی زبان انگلیسی در نوجوانی را گذراند و خودآموز، این زبان را آموخت.

ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد 

سریال شهرزاد که پرمخاطب ترین سریال در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی محمد امامی می باشد. شهرزاد درامی عاشقانه است که در بستر تاریخ روایت می شود.

ترانه علیدوستی در نقش شهرزاد در این فیلم اثری ماندگار را خلق کرد. شهرزاد دختری است آگاه به اتفاق های اجتماعی و حتی سیاسی روز ، سرکش، تحصیل کرده رشته پزشکی است که به دلیل زنده ماندن عشقش تن به ازدواج با قباد داماد بزرگ آقا را می دهد. شخصیت شهرزاد با عاشقانه های ناب و ویژگی های مقتدرش به یکی از برگ برنده های سریال تبدیل شده و همذات پنداری مخاطب را برانگیزد. ترانه علیدوستی مصطفی زمانی، علی نصیریان، شهاب حسینی و پریناز ایزدیار از بازیگران اصلی شهرزاد هستند.

بیماری شدید ترانه علیدوستی

در روزهای اخیر دوستان بسیاری نگران اخبار مربوط به وضعیت سلامت ‎ترانه علیدوستی هستند، برغم عدم تمایل موکلم به انتشار اخبار وضعیت جسمانی‌اش که طبیعتا مربوط به حریم شخصی و خصوصی ایشان است،

برای رفع این نگرانی، لازم به توضيح است؛ خانم ‎ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند.
خانم علیدوستی در حال حاضر و پس از طی دوره‌‌های طولانی درمان، در مسير بهبود نسبی ‌هستند.

بعد از اعلام خبر بستری شدن ترانه علیدوستی گمانه زنی‌هایی درباره بیماری او کردند تا اینکه مشخص شد این بازیگر ایرانی دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی دارو‌ها است.

بثورات دارویی همراه با ائوزینوفیلی و علائم سیستمیک یا سندرم DRESS یک واکنش حساسیت شدید به برخی از انواع دارو‌ها به شمار می‌رود. علائم این بیماری شامل تورم پوستی، تب، ناهنجاری‌های خونی و درگیری اندام‌های مختلف است.

متخصصین این آلرژی نادر دارویی را به طور بالقوه تهدید کننده زندگی می‌دانند که به دنبال واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به برخی دارو‌ها رخ می‌دهد. علائم ممکن است هفته‌ها پس از شروع داروی مشکل زا توسط فرد تظاهر یابند. درمان اغلب شامل قطع دارو‌های مشکوک و استفاده از دارو‌های تعدیل کننده سیستم ایمنی به منظور کاهش علائم است.

2343432423343

سندرم دِرِس

سندرم DRESS که تحت عنوان سندرم ازدیاد حساسیت القا شده به وسیله دارو (DIHS) یا سندرم حساسیت به دارو نیز شناخته می‌شود، یک واکنش شدید به تعدادی از دارو‌های تجویزی است. متخصصین سندرم DRESS را در قالب یک واکنش ازدیاد حساسیت نوع ۴ طبقه بندی می‌کنند. این واکنش دارویی جدی، پوست و سایر اندام‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و میزان مرگ و میر آن تا ۱۰ ٪ گزارش شده است.

بر اساس گزارش هیئت آمریکایی استئوپاتیک پوست، بروز کلی سندرم DRESS غیرمعمول است و ریسک ابتلا از ۱ در هر ۱۰۰۰ تا ۱ در هر ۱۰۰۰۰ نفر پس از قرار گرفتن در معرض دارو‌های محرک متغیر است. این بیماری معمولا ظرف ۲ تا ۶ هفته پس از اولین مواجهه فرد با دارو رخ می‌دهد و باعث ایجاد ویژگی‌های مشخص و در عین حال متغیری می‌شود که بر پوست و اندام‌های متعدد تاثیر می‌گذارند.

نمایش کامل مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا