صحبت های یحیی گل محمدی سرمربی ۵۳ ساله بعد جدایی از تیم پرسپولیس و پیوستن جنجالی اش به تراکتورسازی تبریز+بیوگرافی و فیلم

یحیی گل محمدی سرمربی و بازیکن سابق تیم پرسپولیس تهران راز جدایی رامین رضاییان را از تیم پرسپلیس فاش کرد.

مصاحبه ای که این بازکن انجام داد باعث جدایی و اخراج این بازیکن از تیم پرسپولیس و پیوستنش به سپاهان اصفهان شد و الان روزهای خوبی در این تیم اصفهانی می گذراند.

زندگی شخصی و خانواده یحیی گل محمدی

یحیی گل‌محمدی بازیکن سابق و سرمربی کنونی فوتبال متولد ۲۸ اسفند ۱۳۴۹ است. او در روستای مرزی میناباد شهرستان نمین استان “اردبیل” بدنیا آمد.

یحییگلمحمدی

یحیی گل محمدی متاهل است و سالهاست که با خانم لیلا حق نظری ازدواج کرده است. لیلا حق نظری متولد ۱۳۵۲ همسر یحیی گل محمدی از فعالان اجتماعی است که اصالتا کرد بوده و همواره در زندگی ورزشی کنار یحیی بوده و نقش مهمی در موفقیت های سرمربی پرسپولیس داشته است

فرزندان یحیی گل محمدی

حاصل ازدواج یحیی گل محمدی و همسرش دو فرزند است، یک پسر بنام امیرحسین گل محمدی و یک دختر به نام وانیا گل محمدی که متولد سال ۹۲ می باشد.

تحصیلات یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی در دوران نوجوانی برای ادامه تحصیل در دانشسرا راهی شهر قم شد و آنجا فوق دیپلم گرفت.

یحیی گل محمدی قبل از فوتبالیست شدن چه کاره بود؟

یحیی گل محمدی قبل از فوتبالیست شدن معلم رشته هنر و زبان بوده و از معلمی به سطح اول فوتبال ایران رسید و حالا بازنشسته شده و کار مربیگری می‌کند.

حیی گل محمدی در سال ۱۳۶۷ از قم به تبریز بازگشت و در تیم تراکتورسازی تبریز در حدود ۵ دیدار بازی کرد، سپس به قم بازگشت و به تیم هلال احمر برای بازی فوتبال راه یافت، او در این دوران به تدریس مشغول بود. او تا سال ۱۳۶۹ عضو تیم هلال احمر قم بود و از این تیم جذب باشگاه پورا تهران توسط احمدخان خداداد با قرارداد ۴ ساله شد و تا سال ۱۳۷۳ در این تیم بود.

یحیی گل محمدی در پرسپولیس

درخشش یحیی گل محمدی در تیم پورا موجب جذب او در پرسپولیس شد و یحیی در شروع فصل سال ۷۳ با پرسپولیس قرارداد ۴ ساله بست و تا سال ۷۷ عضو این باشگاه بود.

1516741 599

حضور یحیی گل محمدی در فولاد

یحیی گل محمدی برای یک فصل به تیم فولاد رفت و برای این تیم تا سال ۱۳۸۱ بازی کرد.او تا سال ۱۳۸۱ در این تیم ۴۱ بازی به میدان رفت و موفق شد ۶ گل هم بزند.

بازگشت دوباره به پرسپولیس و افتخار آفرینی

سال ۸۰ دوباره به پرسپولیس بازگشت و سه سال در این تیم حضور داشت. او در سال های حضورش در پرسپولیس توانست ۲ بار با پرسپولیس در سال ۷۴ و ۷۵ قهرمان لیگ برتر و یک بار در سال ۷۷ قهرمان جام حذفی را بدست آورد و گل هایی را نیز بثمر برساند.

خداحافظی از فوتبال

یحیی گل محمدی پایان عمر فوتبال خود را از سال ۸۳ تا فصل ۸۶ – ۸۷ در صبا باتری گذراند و با تیم صبا باطری در سال ۸۴ نیز قهرمان سوپر جام شد.

حضور یحیی گل محمدی در تیم ملی و گل‌های ملی گل محمدی

گل محمدی در دوران بازی خود در تیم ملی نیز حضور یافت، ۷۴ بازی ملی برای تیم بزرگسالان دارد و در طول دوران بین المللی خود ، ۵ بار گلزنی کرده و یک مدافع قابل اتکا برای تیم ملی فوتبال ایران بود. گل محمدی در بازی های آسیایی ۲۰۰۲ عضوی از تیم ملی فوتبال امید ایران با هدایت برانکو ایوانکوویچ بود که در این بازی ها تیم ملی قهرمان مسابقات فوتبال شد.

یحیی در بازی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ برابر جمهوری ایرلند گل زد و در ۱۱ ژوئن ۲۰۰۶، گل محمدی گل تساوی را در باخت ۳-۱ ایران مقابل مکزیک در دور نخست جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ به ثمر رساند. او بلافاصله پس از جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ از فوتبال بین المللی بازنشسته شد.

سرمربیگری گل محمدی

گل محمدی را از سال ۸۸ با تیم تربیت یزد آغاز کرد و تا کنون در قامت مربی و سرمربی در تیم های صبا، تربیت یزد، نساجی ، راه آهن، پرسپولیس ، نفت تهران ، ذوب آهن اصفهان ، اکسین البرز ، تراکتورسازی، شهر خودرو حضور داشته است.

گل محمدی دومین مربی پر افتخار تاریخ باشگاه پرسپولیس

گل‌محمدی بعد از علی پروین دومین مربی تاریخ باشگاه پرسپولیس شد که تعداد پیروزی‌های خود در کسوت سرمربی را به عدد صد رساند و آن را سه رقمی کرد. ۱۰۰ پیروزی در ۱۶۲ مسابقه رکورد بسیار جالب توجه است که یحیی با هدایت مردانش به آن رسید.

استعفای گل محمدی از مربیگری پرسپولیس

یحیی گل محمدی در نشست خبری ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲ بعد از دیدار با مس رفسنجان در اعتراض به شرایط موجود و عدم تغییر وضعیت باشگاه از سمت خود استعفا داد، اصرار رضا درویش برای بازگرداندن سرمربی پرسپولیس بی نتیجه ماند و گل‌محمدی درخواست درویش مبنی بر بازگشت به تیم را رد کرده و طرفین برای جدایی به توافق رسیدند.

دربی98پرسپولیساستقلالیحییگلمحمدی

واکنش مطهری به حضور یحیی گل محمدی در تراکتور

سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتور پیش از رویارویی تیمش با ذوب‌آهن در جام حذفی گفت: این یک استارت دوباره است و راه میان‌بری که می‌توانیم جام کسب کنیم‌. تراکتور همیشه در جام حذفی مدعی بوده است.

تراکتور غروب جمعه، هفتم اردیبهشت، در ورزشگاه یادگار امام (ره) میزبان ذوب‌آهن خواهد بود. این مسابقه از دور یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران برگزار می‌شود.

حمید مطهری ، سرمربی تازه‌وارد تراکتور، در نشست خبری پیش از بازی تراکتور و ذوب‌هن گفت: قبل از هر چیز جا دارد بگویم خوشحالم که به عنوان مسئول فنی در خدمت تیم بزرگ تراکتور با هواداران محترم و پرشورش هستم و دوست دارم مثل همیشه یار ۱۲ تیم‌شان باشند

او که به‌تازگی کادر فنی تیم ملی را برای هدایت تراکتور ترک کرده است، افزود: این یک استارت دوباره است و راه میان‌بری که می‌توانیم جام کسب کنیم‌. تراکتور همیشه در جام حذفی مدعی بوده است و دوست دارم هواداران مثل همیشه تیم‌شان را حمایت کنند. تشکر می‌کنم و خسته نباشید می‌گویم به خمس و همکاران محترمشان و برای ایشان و همکارانشان آرزوی موفقیت دارم.

مطهری ادامه داد: از دیروز به تیم اصافه شدم و اولین جلسه تمرینی فراتر از انتظارم بود و بازیکنان خیلی امیدوارم کردند. بازیکنان توانمندی‌اند و باید این را در چمن سبز نشان دهند و با جنگندگی و نتیجه خوب باید هوادار را راضی کنند.

او همچنین گفت: بازی‌ها را رصد کردم و امروز هم جلسه آخر آنالیز را برگزار خواهیم کرد. بازیکنان باید خودشان را از هر لحاظ برای بازی آماده کنند. بازیکنان تراکتور باید سرشان را برای تیم پرطرفدار تراکتور بدهند.

سرمربی تراکتور به اشاره به سمت سابقش یادآور شد: مربی تیم ملی بودم. بنابراین تمام تیم‌ها را خوب رصد می‌کردم. شناخت خیلی خوبی دارم ولی باید این شناخت بهتر شود و این شناخت به خاطر پست قبلی‌ام بوده است. با برنامه کارمان را پیش می‌بریم تا نتایج درخور نام تراکتور باشند.

افتخارات دوران بازیکنی یحیی گل محمدی در فوتبال

  • قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر خلیج فارس در سال  ۱۳۷۴، ۱۳۷۵
  • قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی در سال ۱۳۷۸–۱۳۷۷
  • قهرمانی صبا باتری در سوپر جام سال ۱۳۸۴
  • قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی سال ۲۰۰۲
  • صعود به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان

نمایش کامل مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا