بیوگرافی و گلهای علیرضا نیکبخت بازیکن جنجالی تیم های استقلال و پرسپولیس/زندگی شخصی پر افت و خیز بازیکن ۴۰ ساله فوتبال+ویدیو!!

علیرضا نیکبخت بازیکن پرحاشیه سابق تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران می باشد.

در ادامه ویدیویی از گلهای این بازیکن در تیم استقلال را مشاهده می کنید.

علیرضا نیکبخت

علیرضا واحدی نیکبخت (زاده ۹ تیر ۱۳۵۹ -مشهد) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است که سابقه هفت سال بازی در باشگاه فوتبال استقلال تهران و سه سال در پرسپولیس تهران را در کارنامه خود دارد و در پست هافبک چپ بازی می‌کرد.

علیرضانیکبختواحدی 1

مخالفت پدر علیرضا نیکبخت واحدی با فوتبال

علیرضا واحدی نیکبخت پیش از حضور در دنیای فوتبال، والیبال بازی میکرد و پدرش مخالف سرسخت فوتبالیست شدن او بود و این مهمان دورهمی درخصوص حضورش در دنیای فوتبال گفت:

سال ۷۳ بدون اطلاع پدرم در تیم ملی نوجوانان ثبت نام کردم و برای تست به همراه اعضای تیم با یک مینی بوس به بم رفتیم و تا آن زمان تنها مادرم از این موضوع اطلاع داشت و پدرم بی خبر بود تا اینکه اسم من را در روزنامه دید که نوشته بود رضا واحدی به تیم ملی دعوت شد و بعد از اینکه به خانه آمد و متوجه شد من برای تست به بم رفته ام خیلی عصبانی شد و از خجالتم درآمد.

علیرضا نیکبخت واحدی درادامه این صحبت درباره عدم علاقه پدرش به فوتبال گفت:پدرم تنها یکبار برای تماشای فوتبال آن هم به اصرار من به استادیوم آمد و من در آن بازی سه گل زدم اما توهین تماشاگران به من باعث درگیری پدرم با چند نفر از آنها و رفتنش به کلانتری شد و دیگر هرگز برای تماشای فوتبال من به استادیوم نیامد.

photo 2023 09 26 14 31 27

زندگی نامه علیرضا نیکبخت

بازی‌های خوب و درخشش نیکبخت در مسابقات آموزشگاهی موجب شد سر از تیم باشگاهی راوند درآورد و بعد از ۲ ماه تمرین، در اولین مسابقه باشگاهی در سطح جوانان مقابل ابومسلم، معتبرترین تیم فوتبال خراسان، به میدان رفت.

باشگاه های حرفه ای علیرضا نیکبخت

ابومسلم

پیروزی ۳–۱ در آن مسابقه دعوت شدن به پوشیدن پیراهن راه راه مشکی و قرمز ابومسلم را برایش به ارمغان آورد. در تیم ابومسلم، در همان اولین مسابقه در لیگ سال ۱۳۷۷، درخشید و به تیم ملی جوانان دعوت شد.

ورود به استقلال

او پس از گذراندن یک دوره موفق در تیم ابومسلم خراسان و مطرح شدن در سطح اول فوتبال ایران در سال ۱۳۷۸ به تیم باشگاه استقلال پیوست.

alireza nikbakht

انتقال به پرسپولیس

پس از قهرمانی استقلال در لیگ برتر فصل ۸۵–۸۴ تغییراتی در کادر فنی این تیم شکل گرفت و قبل از آغاز فصل بعدی مسابقات به دلایلی که هرگز هیچ‌کدام از طرفین صریحاً آن را بیان نکردند واحدی‌نیکبخت به دلیل آنچه که عدم تلاش باشگاه استقلال در حفظ خودش بیان کرد، بعد از نزدیک به ۸ سال حضور در تیم استقلال به تیم پرسپولیس پیوست.

حضور در دربی

علیرضا واحدی‌نیکبخت جمعاً در ۱۹ دربی بازی کرده‌است (۱۳ دربی با پیراهن استقلال و ۶ دربی با پیراهن پرسپولیس)

نیکبخت بعد از علی پروین که با ۲۰ بازی رکورددار حضور در دربی است با ۱۹ حضور در رتبه دوم بازی در دربی بزرگ ایران قرار دارد

نیکبخت فقط یکبار با پیراهن پرسپولیس در دربی ۶۳ موفق به گلزنی شده‌است.

افتخارات علیرضا نیکبخت

قهرمانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ به همراه تیم ملی فوتبال امید ایران

قهرمانی در چلنج کاپ آسیا–اقیانوسیه۲۰۰۳ به همراه تیم ملی ایران

قهرمانی در مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۴ به همراه تیم ملی ایران

قهرمانی در لیگ فوتبال ایران (جام آزادگان) در سال ۱۳۸۰ به همراه تیم استقلال

کسب عنوان سومی جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۰۲ به همراه تیم استقلال

قهرمانی در جام حذفی ایران در سال ۱۳۸۱ به همراه تیم استقلال

نایب قهرمانی در جام حذفی ایران در سال ۱۳۸۳ به همراه تیم استقلال

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۵-۸۴ به همراه تیم استقلال

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۷–۸۶ به همراه تیم پرسپولیس

آقای گل در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ به همراه تیم ملی فوتبال امید ایران

او بعد از مهرزاد معدنچی در فصل ۸۵–۸۶ بهترین گلزن پرسپولیس بود. همچنین او به همراه تیم فوتبال پرسپولیس به مقام قهرمانی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۸۶–۸۷ دست پیدا کرد. او در این فصل نیز پس از محسن خلیلی بهترین گلزن پرسپولیس بود.

حواشی علیرضا نیکبخت

در پایان دیدار تیم‌های مشهدی شریعت نوین و شادکام از هفته سیزدهم لیگ دسته سوم کشور علیرضا نیکبخت با حرکتی عجیب با مشت به محسن بخشنده عکاس روزنامه شهرآرا ضربه زد. او در توجیه حرکت زشتش مدعی شد عکاس نباید وقتی او دارد با بازیکنش حرف می‌زند از او عکس بگیرد.

282363

دوران مربیگری علیرضا نیکبخت

چوکای تالش

اولین حضور نیکبخت در کسوت مربی با حضور در کادر فنی گل ریحان البرز در آبان ۹۹ برمی‌گردد. او بعد از جدایی از گل ریحان به چوکای تالش نقل مکان کرد و به عنوان یکی از دستیاران علی لطیفی در تیم چوکای تالش فعالیتش را آغاز کرد. وی به دلیل مشکلات خانوادگی در بهمن ۹۹ تصمیم به جدایی گرفت و به کارش در چوکا خاتمه داد.

شادکام مشهد

نیکبخت اردیبهشت ۱۴۰۲ به عنوان سرمربی تیم فوتبال دسته سومی شادکام مشهد معرفی شد و دور جدیدی از فعالیت مربیگری خود را آغاز کرد.

شب متفاوت علیرضا نیکبخت در دورهمی

برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری شب گذشته ۵ خردادماه با حضور علیرضا نیکبخت واحدی فوتبالیست سابق کشورمان روی آنتن رفت.

مهران مدیری در ویژه برنامه عید فطر دورهمی چند شب میزبان هنرمندان و چهره های ورزشی کشورمان است و در ویژه برنامه شب گذشته پای گفتگو با علیرضا نیکبخت واحدی نشست.

علیرضا نیکبخت واحدی و حاشیه هایش در دورهمی

مهران مدیری در ابتدای گفتگو به حواشی زیادی که علیرضا نیکبخت در طول سالهای فوتبالش داشت اشاره کرد و درباره نام خانوادگی اش پرسید که او در این خصوص گفت:من در اصل واحدی نیکبخت هستم و از زمانی که جواد خیابانی من را نیکبخت واحدی صدا کرد کار همه راحت تر شد.

این فوتبالیست سابق کشورمان در خصوص حواشی زندگی اش گفت:حاشیه بخشی از زندگی است که آن را جذاب تر میکند و من در طول زندگی حواشی مختلفی را تجربه کردم که برخی از آنها عمدی بود اما حاشیه های شیرین و جذابی بود.

سه بار ازدواج علیرضا نیکبخت واحدی در گوگل

علیرضا نیکبخت درباره ازدواجش گفت:اگر در گوگل سرچ کنید من سه بار ازدواج کرده ام و دو تا هم بچه دارم اما در واقعیت یکبار ازدواج کردم و جدا شدم اما قصد ازدواج مجدد دارم فقط امیدوارم دیگر در گوگل سرچ نکنید.

علیرضانیکبختواحدی

این مهمان دورهمی در ادامه صحبت هایش به شادی بعد از گل و برنامه ریزی که همیشه از روز قبل برای آن دارد اشاره کرد و درباره شادی گلی که به استقلال زد گفت:آن بازی برای من خیلی با فشار روانی زیادی همراه بود و بعد از یکسال ناسزا شنیدن از هواداران گلی که به استقلال زدم خیلی پرهیجان بود واقعا نمیدانستم که چکار انجام میدهم و بعد از بازی وقتی فیلم بازی را دیدم متوجه شدم که حدود ۲۰ دقیقه ای واقعا فقط حضور فیزیکی در زمین داشتم و در بخش پایانی از علاقه اش به جواد خیابانی و خوش یمن بودن او برای خودش گفت.

 

نمایش کامل مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا